maanantai 25. huhtikuuta 2016

Ajatuksista teoiksi

Matkani mentoriksi alkoi keväällä 2016. Olin juuri saanut valmiiksi restonomi yamk-opinnot matkailualalta ja palannut takaisin valtion leipiin. Mietin jo opinnäytetyövaiheessa, miten voisin hyödyttää muita saman opintoryhmän opiskelijoita, jotka vielä olivat oparinsa suunnitteluvaiheessa.


Pohdin mielessäni, että voisin toimia heidän vertaistukijanaan, koska olin jo sen opinnäytetyöprosessin kokenut ja silloin olin itse ollut vailla toisten tukea. Ehkä tämä jo oli alustavaa alitajuista valmistautumista mentorointiin. Tiedon ja kokemuksien jakaminen voisi auttaa toisia.


Keväällä sain sähköpostiini kyselyn, että olisitko kiinnostunut eMentori -koulutuksesta? Tätä ei siis tarvinnut kauan pohtia. Täytin hakulomakkeen ja jäin odottamaan vastausta. Kun sain hyväksymisilmoituksen olin ratketa riemusta. Samalla olin kuitenkin positiivisesti hämilläni siitä, että mihinkähän muurahaispesään olin taas itseni laittanut.


Tämä blogi liittyy siis matkaani mentoriksi ja vielä tarkemmin eMentoriksi. Blogissa kirjoitan auki matkan vaiheita ja kurssitehtäviä. Samalla hyödynnän tämän blogin kokonaisuudessaan eMentori -matkani matkalaukuksi ja portfolioksi.


Ihmettelen, äimistelen, tutkiskelen ja venytän omia rajojani sosiaalisen median maailmassa.


Matkani eMentoriksi on alkanut!





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti